zondag 15 augustus 2021

donderdag 12 augustus 2021

Vakantie Midwoud 2021

Vandaag 12 augustus 2021om plm 11.30 vertrokken uit Uithoorn naar Midwoud.
In een stuk daar naar toe, (wat een eind zeg 😉).
Op de camping aangekomen even de caravan waterpas gezet, inmiddels is het alweer 13.30, toen maar eerst een broodje gemaakt en gegeten met salamie en pindakaas en een lekker bakkie thee.
Hierna maar de luifel opgezet, ging weer in een rap tempo.
De tegels lagen er ook snel onder, hierna alles opruimen en dan kan de vakantie echt beginnen!
Even lekker onderuit dit verhaaltje schrijven, wat hebben wij het weer goed.

zaterdag 19 augustus 2017

Dag 21 - 25

Weer een tijdje geleden dat ik weer wat geschreven heb, maar hier dan weer een paar verslagen.
Dinsdag een rustdag en hebben afscheid genomen van Daphne, Jeroen en de kleinkinderen die een week naast ons stonden. Was weer een erg gezellige tijd met hun!
Woensdag heerlijk uitgeslapen, na de lunch naar de Weissensee geweest daar wat proberen te wandelen, vorige week was het erg slecht weer onweer en wind, de gevolgen konden we zien alle paden waren letterlijk gedwarsboomd, overal bomen over paden en wegen een heel slagveld daarboven.
Donderdag waren we van plan om naar de Ankogel te gaan, plannen gewijzigd omdat Christiaan ons vroeg om hem naar naar de Embergalm te brengen waar hij wilde vliegen (Paragleiden). Hij reed zijn auto naar boven en heeft daar vandaan een vlucht gemaakt naar beneden. Wij hebben daar boven heerlijk gewandeld naar Knoten, een rondwandeling van 4 uur met veel klimwerk (500m). Was al met al een heerlijke wandeling.
Vrijdag hebben we de Ankogel gedaan die we donderdag zouden doen. Met de kabelbaan naar boven en daar richting de kam waar je in het Maltatal terecht zou komen, doordat we weer eens te laat boven waren hebben we dit jammer genoeg niet gehaald. Zelfde weg terug en in de Hannoverhutte nog wat gedronken weer na beneden daar wat boodschappen​ gedaan en waren half zes weer op de camping.

Klik op de dagen voor de foto's!

maandag 14 augustus 2017

Dag 20

Raggaslucht gedaan wat een water komt er toch naar beneden! Leuke route door de kloof waar het water door stroomt, dit ook weer met de kleinkinderen gedaan, wat hebben ze genoten.

zaterdag 12 augustus 2017

Dag19

Vandaag gewandeld bij Kreutzeck, omhoog met het treintje en dan naar beneden gelopen, kleine maar leuke wandeling. Onderweg onze meegenomen boterhammen opgegeten. Was wel saai terug komen zonde onze over buurtjes die​ vanmorgen naar huis zijn vertrokken.

donderdag 10 augustus 2017

Dag 17 en 18

Donderdag naar de Weisensee geweest waar we de kabelbaan naar boven hebben genomen. Daar zijn we naar beneden gelopen, onderweg, zoals je ziet op de foto, gedeeltelijk in de regen hebben gelopen. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Beneden aangekomen een lekkere coup ijs genuttigd.

Vrijdag zijn we naar een woelige nacht ivm zware onweersbuien en heel veel regen, naar een kaasmakerij geweest bij Tessdorferalm voorbij Hermagor op een hoogte van zeker 2001 meter. Ook hier was het weer ons niet goed gezind. Moesten het laatste stuk plm 2 km lopen, halverwege kwam het weer met bakken uit de lucht en kwamen met kletsnatte kleren aan bij de alm. Hier wat gedronken en daarna naar de kaasmakerij. Op de terugweg in Hermagor nog wat geshopt, hierna weer naar de camping

woensdag 9 augustus 2017

Dag 16

Vandaag heerlijk gewandeld op de Goldeck in Spittal am Drau.

Bekijk Mijn loop activiteit op Garmin Connect. https://connect.garmin.com/modern/activity/1905496652?share_unique_id=2

dinsdag 8 augustus 2017

Dag 13-14-15

2 dagen eigenlijk niets uitgevoerd, dus daarom niets om over te vertellen!  De dag daarop (dus gisteren) naar de Ankogel geweest en weer een mooie wandeling gemaakt, van bergstation naar het middenstation 3 uur wandelen. Was een bekend pad maar toch weer leuk om te doen. Terug met de kabelbaan van midden naar dalstation. Komen we daar de overbuurtjes tegen wat ook weer gezellig was. Afgesproken dat we wat gingen drinken bij de Tilburger die hier vlakbij zijn café restaurant heeft die wel 1000 soorten bier verkoopt. Terug op de camping aangekomen, staan Daphne en Jeroen en de kinderen naast ons, wat een verrassing, hadden we echt niet verwacht. Wordt komende week weer extra gezellig.

Heb er zin in!!

vrijdag 4 augustus 2017

Dag 12

Vandaag Heiligenblut (Grossglockner) wandeling. Van boven naar het midden station gelopen is plm 850 m dalen. Jammer dat het deels bewolkt was. Temperatuur was in ieder geval heelijk boven.

donderdag 3 augustus 2017

Dag 11

Vandaag net als de Tour de France een rustdag ingelast! Met de auto naar de garage geweest om de airco te laten vullen, met her weer hier geen overbodige luxe. Broeken kort en lang gekocht, op terrasje gezeten verder op de camping vertoeft. Ook nog even gezwommen.
Kortom een rustig dagje.

woensdag 2 augustus 2017

Dag 10

Oh wat is het weer warm vandaag (37). Een wandeling langs de Weissensee plm 10 km. Om 9.30 uur afgesproken met Joop en Renate. Bij de Weissensee met de boot naar Dolomitenblick en terug gelopen, was wel afzien door de warmte, wel heerlijk dagje. In de avond lekker etenbij Fliegercamp.

dinsdag 1 augustus 2017

Dag 9

Vandaag (gisteren) naar de Möhltalergletser geweest. Wat was het er weer mooi vooral met die helblauwe lucht! Van boven naar het midden station gelopen en wat een bekenden kwamen we tegen, eerst de overbuurman en daarna nog familie, wat is de wereld toch klein.

maandag 31 juli 2017

Dag 7-8

Vandaag de Goldeck wandeling gedaan van berg naar het middenstation gelopen onze eerste èchte wandeling. Daar washet iig niet zo warm als in het dal, waar het 36 graden was.

Even een picknick plaatsje opgezocht waar we ons broodje hebben genuttigd.

Het is echt genieten hier in Austria!

zondag 30 juli 2017

Dag 5 en 6

Gisteren was het een rustig dagje op de camping en helemaal niets uitgevoerd.
Vandaag heerlijk uitgeslapen en samen ontbeten met heerlijke koffie. Hettty heeft een sms'je naar Joop gestuurd voor een gezellig samenzijn, die komen vanmiddag gezellig op de koffie.
In de tussentijd gaan we even naar de Mulhgrabenwasserfall waar we heerlijk in de koelte gaan lunchen.