woensdag 30 juli 2008

Weer 3 dagen om, gaat veel te snel!

Woensdag 30 juli

Vandaag hebben de gezusters een wandeling uitgezocht van 3 uur, bij 5 Lachi ophoog en over de hoge weg terug naar de baan (beneden) lopen. Als dit maar goed gaat de tijden kloppen niet altijd in het boekje, we zullen zien. We gingen omhoog zoals gezegd, en via een relatieve vlakke weg naar een meertje toe
“Lago Ritorto” waarna we via de hoge weg

naar “Malga Valchestria”, waar we onze meegenomen broodjes hebben verorberd. Dit was ook een hut waar je kon overnachten zonder bediening, je moet zelf koken en je eigen slaapzak meenemen, maar dit hebben wij maar niet gedaan omdat we niet in de middag wilde slapen. Hierna via “Malga Ritorto” naar M. di Campiglio gelopen langs een mooie niet te steile weg naar beneden. Dit was een wandeling van 3½ uur dus viel de afstand/tijd wel mee deze keer. Hierna hebben we de rugzakken in de auto gezet en van schoenen gewisseld. Toen nog even in M. di Campiglio rond gelopen, een lekkere ijscoup genuttigd in een gelateria. En hierna nog een cadeautje gekocht, toen weer terug naar de auto. Onderweg boodschapjes gedaan, want je wil ook wat eten, toen naar de camping, waar Petra ons opwachten, want die was niet mee vandaag.

Dinsdag 29 juli

Vandaag hebben we allemaal geen zin en waren een beetje moe om te gaan wandelen. Dus besloten we om de auto te pakken en naar Trento te rijden, ook zouden we naar het meer van Caldonazzo gaan om dit eens te bekijken. Zo gezegd zo gedaan en gingen op pad om als eerste naar Trento te gaan. Daar aangekomen hebben we de auto in de parkeergarage gezet en zijn de stad in gelopen. Het is een mooie stad met hier en daar wat oudheden en leuke winkel straatjes. We hebben hier lekkere cappuccino gedronken.
Hierna is er wat gewinkeld, juist toen we een winkel in wilde gaan mochten we niet naar binnen, sluitingstijd, bah zal je altijd zien. Hierop besloten we toen alvast naar het meer van Caldonazzo te rijden om dit daar te gaan bekijken en wat te eten. Na een 20 min. rijden arriveerden we daar en kwamen bij een restaurantje die wel een hele lekkere geur verspreiden, dus wilde de auto niet meer verder en stopte op de parkeerplaats. Het was geen slechte keuze, we hebben hier lekker gegeten. Na het eten hebben nog wat rond gelopen, maar het was toch wel een beetje warm zo’n 35 graden. Maar goed dat er airco in de auto zat, was er tenminste een beetje verkoeling. En gingen weer naar Trento om toch weer de winkel in te gaan die we wilde. Nog wat rond gelopen en toen maar weer terug naar de camping waar het voor de verandering regende.

Maandag 28 juli

Vandaag met de “Spinale baan” omhoog vandaar via Lago Spinale weer naar M. di Campiglio gelopen, dit duurde plm 4 uur, maar ook weer een mooie wandeling.Vertrek 10.45 uur boven van de “Monte Spinale” via weg 331 naar Lago di Spinale die ook onder de “Groste” doorloopt, tot bijna aan de “Rif. G. Graffer al Groste”, net er voor een afslag rechts dit is dan weer weg 382. Dit zou een hoogte onderscheid van 50 meter moeten zijn, maar dit bleek toch anders het leek wel 300 meter, hier hadden we ons niet op ingesteld, maar ja wie A zegt moet ook B zeggen, dus gingen we toch maar door. Precies op de afslag stonden twee koeien te grazen waar ook een foto van gemaakt
is met ons erop. Na deze afslag ging het alsmaar naar beneden,

over een mooie glooiend pad kwamen we langs de “Corona Rossa” dit is een verticale rotswand en komen we op een soort alm terecht op “Malga Vallesinelli di Sopra” waar we nog wat gerust hebben. Hier komen div. wegen bij elkaar. Via de weg met de naam “Giro Delle Cascate” naar M. di Campiglio, een hele mooie weg. Op een gegeven moment kwamen we bij een overhellende rots, waar je onder door loopt en waar ook een bankje stond waar we ff op gingen zitten. Met dat we daar zaten begon het te regenen, dus stonden we daar toevallig droog en bleven daar wachten tot het droog werd, dachten wij. Dit duurde een beetje lang, en we besloten toen om maar de regenkleding aan te trekken om weer de wandeling door te zetten, maar dan in de regen. Het was wel een goede beslissing, want de regen stopte na een paar minuten. Ook dit is weer een mooie weg die wel een beetje op Luxemburg lijkt en erg geleidelijk naar beneden loopt dus erg gemakkelijk. Kwamen hier nog een meisje met haar vader en moeder tegen waarvan het meisje op haar sokken liep en pa de schoenen vast had, we vonden dit wel een beetje raar! Verder naar beneden kwamen we aan in M. di Campiglio. Al met al een mooie wandeling. Onder weg naar huis hebben we ook nog 1½ uur stil gestaan vanwege een ongeluk met 2 vrachtwagens die frontaal op elkaar waren gebotst,

dus kwamen we wat later op de camping als we verwachten.