zondag 20 juli 2008

Zondag 20 juli
Lekker ontbeten voor de eerste keer met z’n 8en. Hierna de rugzakken gevuld voor de eerste wandeling in Italië. We zijn gereden naar Pinzolo waar we de kabelbaan naar boven hebben genomen en dit ging in 2 etappes de eerste een cabine en de tweede een banklift (4 persoons). Die ons op 2101 mtr. bracht. Natuurlijk even koffie/chocolade gedronken aldaar. Hierna de wandeling begonnen. Het eerste stuk was best steil met losse stenen, dus oppassen geblazen, maar niemand gevallen, behalve Joop die gleed onderuit achterover op z’n gat in het gras. Maar dit had gelukkig geen consequenties voor hem. Lachend ging hij weer verder en wij ook. Was een mooi uitzicht op het dal, maar jammer van de sommige lage bewolking. Langs leuke paadjes gingen we naar beneden. Onderweg geluncht. Aangekomen na 600 mtr. gedaalt te hebben kwamen we aan bij het tussen station. Hierna moesten we nog 700 mtr. dalen, Petra is toen met de cabinebaan naar beneden gegaan, waarna wij weer verder zijn gelopen. Het laatste stuk was best steil op bepaalde stukken, onderweg ff aardbeien plukken, het laatste stuk was het toch een beetje afzien. Terug bij de kabelbaan gekomen zat Petra daar al te wachten op ons, waarna we aan de overkant wat hebben gedronken. En nu weer terug naar de camping om lekker te douchen etc.
Tot horens,Renate, Joop, Petra, Jeroen, Daphne, Fenna, Hetty en Frans.

Zaterdag 19 juli
Opgestaan gewassen en ontbeten. Heb de Blog bijgewerkt en bij de receptie van de camping kon ik het op internet zetten, erg handig, dus dit maar ff gedaan. Toen ik daar 2 min. Zat kwamen net Joop, Renate en Petra binnen om zich aan te melden, dit vonden ze ff vreemd ik achter de receptie dit hadden ze niet verwacht, vond het wel grappig.Even verder Blog bijwerken en toen maar weer naar de camping, waar de fam. De tent(en) aan het opzetten waren. Was wel leuk een ander zien werken al jeukte mijn handen. Toch maar ff een helpende hand geboden. Tussendoor nog even koffie gedronken, en ja hoor, alles stond na een uur of 2. Hierna hebben we met z’n alle gegeten, dit was weer best gezellig. ’s Middags inkopen gedaan bij de Euro Spar in Tione. Ook nog even dit stadje doorgelopen, want Petra moest een nieuwe zonnebril en we waren opzoek naar een restaurantje voor het avondeten, maar hebben die daar niet gevonden. Terug bij de camping heb ik bij de receptie gevraagd of er een restaurant in de buurt was, en ja hoor zelfs op loopafstand dit was Il Favo een dorpje ernaast. Langs de rivier liep je naar dat restaurant plm. 15 min. Hebben daar lekker gegeten Rundvlees van de grill. Maar we moesten in het donker terug over het onverlichte fietspad, maar was geen probleem.Op de camping nog wat gedronken, daarna het bedje in.