woensdag 29 december 2010

Presentatrice flipt volledig!

Het zal je maar gebeuren dat je geen aandacht hebt, ja, wat moet je dan doen?

vrijdag 17 december 2010

Zo het is weer eens vakantie!!!

Zo het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven op mijn Blog, maar hier ben ik weer.
Het is weer (Kerst)vakantie, dit betekend dat we weer twee weken kunnen uitrusten.
Eigenlijk ik heb genoeg te doen en zal er niet veel van uitrusten komen.
  • Nieuwe camera gekocht, dus lekker uit proberen.
  • Dia's en foto's inscannen
Het weer werkt lekker mee, met die sneeuwzooi kom je niet echt buiten, dus kunnen we lekker warm binnen blijven.
Er zijn al wat foto's gemaakt, kun je ook zien hoeveel sneeuw er gevallen is, oordeel zelf maar.

maandag 22 november 2010

fotolijstje

Ik heb weer het fotolijstje vervangen die bij ons pronkt boven de eettafel, zie hier het resultaat.

zondag 14 november 2010

Geboorte van Jayden

Vrijdag 12-11-10 is Jayden Damian geboren om 12:56 uur met een gewicht van 3155 gram geslacht ventje.
We zijn hartstikke trots dit jullie te mogen mede te delen!
Hieronder een paar foto's van dit verschrikkelijk mooie ventje.

woensdag 27 oktober 2010

herfst vakantie

Het is alweer even geleden dat ik iets geplaatst heb op mijn Blog, maar hier dan weer een berichtje.
Het is herfstvakantie, normaal gaan we er met de caravan op uit, naar de boer of zo, maar we hebben dit jaar gekozen voor de tuin, aangezien we opa en oma zijn hebben we 2 kleinkinderen met een 3e in het vooruitzicht, om daar wat van de tuin te bestraten, een stuk gras weg en daarvoor in de plaats tegels. Een offerte gevraagd bij div. bedrijven, maar dit vonden we toch wel een prijzige aangelegenheid, dus hebben we gekozen voor een kleiner stuk te bestraten en dit zelf te gaan doen,
scheelt ons 1800 euro!!
Maar het valt wel tegen hoor , erg zwaar werk, maar ja, het is het wel waard. Heb nog nooit 1800 euro verdiend in een week. Als het klaar is zal ik de foto's tonen. Omdat mijn kinderen graag een speelhuisje in onze tuin willen plaatsen voor de kleinkinderen, moesten we een stukje bestraten, vandaar.

maandag 23 augustus 2010

Zo de vakantie is weer voorbij

Zo de vakantie is weer voorbij, het was weer ff lekker 6 weken er tussen uit.
Maar ja, aan alles komt een einde, dus ook aan je vakantie. maar het is ook weer een lekker om te werken, er moet tenslotte ook weer brood op de plank komen.
En Amber is ook weer terug op honk en dan hebben we ook weer wat te doen, toch?

zondag 8 augustus 2010

Brugge

We zijn aangeland in Jabbeke,

waar we op camping "Klein strand" staan plm 8 km van Brugge in België.
Morgen gaan we de stad Brugge bekijken, we zijn benieuwd!
Zie hieronder:

vrijdag 6 augustus 2010

FF bijwerken

Maandag 2 augustus
Vertrokken uit St. Flour waar we hebben overnacht, hebben gisteravond gekeken welke camping we zouden nemen en zijn tot de conclusie gekomen dat we naar Dallet gaan . Camping aan de l’Allier, dit is een rivier die pal langs de camping loopt. De camping heet “Les Ombrages”. Het is een leuke voornamelijk Nederlandse camping, we kwamen om plm. 12.00 uur aan. Verder de boel opgezet en wat rondgelopen over de camping.

Dinsdag 3 Augustus
Vandaag naar Clermont-Ferrand geweest, leuke plaats waar mooie oude huizen en kerken etc. staan.
Verder niet echt spectaculair, de Cathédrale bekeken die viel een beetje tegen maar het mooiste vonden we de

Basilique Notre-Dame-du-Port. Op een terrasje een broodje met koffie genuttigd, waar de duiven actief mee aten!

Woensdag 4 augustus
Een wandeldagje. We zijn vanuit de camping richting Valée du chaudefour een doodlopend dal dat ons werd aangeraden zijn daar ook wezen wandelen en zijn zo naar de waterval, “Cascade de la Biche” gewandeld erg mooi, alleen het weer was matig.

Na de wandeling nog het plaatsje Orcival bekeken, maar dat was eigenlijk niet bijzonder er was wel een Basilique die we bekeken hebben, die was nog wel mooi, maar stond in de steigers wat nu weer jammer was. Hierna weer terug naar de camping.

Donderdag 5 augustus
Vanmorgen naar de markt geweest in Pont du Chateaux, een kleine markt met kleding, groente, fruit, vlees en fornituren. Onderweg kwamen we een Aldi tegen en hebben op de terug weg daar boodschappen gedaan en wat lekkers gekocht voor bij de koffie. We hebben verder lekker lui op de camping doorgebracht. Morgen gaan we wandelen. De Puy de Vache word bewandeld, deze wandeling gaat over de flanken van een vulkaan, het belooft een mooie wandeling te worden. Omdat deze route niet is aangegeven, gaat er een gids mee die de wegen kent daar. Je hoort er vast meer van de volgende keer.

Vrijdag 6 augustus
Vandaag gaan we dus wandelen naar de Puy de la Vache drie kwartier met de auto. Het was een wandeling door het vulkaan gebergte een hele mooie rondwandeling.

Als je op de foto's kijkt kun je zien dat het een rood gesteente betreft. We wandelde met een groep vanuit de camping met de gids Fabiën Reiss.

Morgen gaan we weer verder en als het weer meezit gaan we naar Brugge in België, als het weer niet meezit zijn we ws zondag weer thuis.

maandag 2 augustus 2010

Weer in Frankrijk

Vrijdag 30 juli:

Een lekker lui dagje de was gedaan en verder lui, lui lui. Het is ook echt te warm om wat te doen.

Zaterdag 31 juli:

Zijn naar Roda de Isabena geweest een heel leuk plaatsje boven op een heuvel gebouwd met de kleinste Kathedraal van Spanje.

We hebben die bezichtigt, en dit was echt fenomenaal, wat een mooi gebouw van binnen, er was een crypte heel erg geweldig! Je mocht er jammer genoeg NIET fotograferen, tenslotte maar een kaart gekocht om toch iets te kunnen herinneren.

Hierna weer terug naar de camping en daar onze lunch genuttigd. ’s Avonds was er muziek, gemaakt door de campingbaas die gitaar speelt en zingt.

We hebben die avond ook daar gegeten

en zaten vervolgens 1e rang en hebben erg genoten. Dit was ook de laatste dag op die camping, vandaar dat we daar hebben gegeten. Het was een leuke camping, alleen de temperatuur was voor ons aan de hoge kant, verder een aanrader voor iedereen die de warmte kan trotseren.

Zondag 1 augustus:

Vroeg op zeven uur liep de wekker af, we wilde dan ook om 8 uur vertrekken, we vertrokken uiteindelijk kwart voor acht. Op naar camping Base Nautique Alauzet. Via Toulouse en Albi daarna via binnendoor weggetjes naar de camping het laatste stuk was erg smal, maar best berijdbaar. Toen het allerlaatste stuk dat was een onverharde weg met veel kiezels. Stopte bij de camping op een helling van plm. 13 a 15 % op de kiezels, ik was blij dat de auto met caravan niet achteruit glee over de kiezels, maar dat ging goed. Later bleek dat ik nog honderd meter verder moest zijn volgens de campingbaas, maar dat stond nergens. Het was ook nog onmogelijk om door te rijden, dus ik moest weer 300 meter achteruit rijden. En weer opnieuw beginnen met naar boven rijden. Ik kwam niet verder dan 50 meter voor de ingang en heb dit verder gestaakt in overleg met Hetty en we besloten maar naar een andere camping te gaan, dit was echt gekkenwerk om daar naar boven te rijden. Hebben toen plm. 100 km verder gereden naar een andere camping waar we wel normaal konden komen. Al met al een zwaar dagje voor de Volvo en mij.

vrijdag 30 juli 2010

Wandelingen in het warme Spanje.

Zo er zijn weer 2 dagen voorbij en 2 dagen gewandeld.
  • Wandeling op woensdag:
We hebben gewandeld met een groep van de camping naar Merli dat is niet zo ver van da camping af. Zijn daar met11 auto's heen gereden op een smal klein weggetje dat naar die plaats gaat. Het was wel een mooi gezicht al die auto's achter elkaar, in het dorp aangekomen daar de auto's geparkeerd. Die mensen daar hebben volgens mij nog nooit zoveel auto's in een dag bij
elkaar gezien. Hier starte de wandeling die plm. 2 uurtjes duurde, het was wel een mooie wandeling, met veel vergezichten en aan het einde een riviertje waar je kon afkoelen.

• Wandeling op Donderdag:
We zijn op eigen gelegenheid naar Vale de Boi geweest, dit is een dal waar je een heel eind in kunt rijden. We zijn gestopt in Boi, daar staan taxi's die je verder het dal in brengen, ze stoppen ongeveer halverwegen, waarna je verder het dal in kunt lopen. Het is een fantastisch mooi dal met op anderhalf uur lopen een meer genaamd Estany Llong, waar een weide is waar veel wandelaars zitten te genieten. Je kon nog een meertje verder lopen, dit was ongeveer 30 min. lopen. We besloten dit te doen, maar halverwege begon het weer om te slaan door veel donkere wolken, en besloten dwandeling maar af te breken en terug te gaan naar het eerste meer.
Nog wat gedronken en daarna de weg terug genomen, dit was jammer genoeg de zelfde weg, maar je kijkt er dan weer heel anders tegen de bergen etc. aan. Bij de Taxi's standplaats aangekomen moesten we wel een tijdje wachten voordat we naar beneden konden.
Maar we hebben genoten van deze geweldige omgeving.

dinsdag 27 juli 2010

Cerler

Hallo allemaal, weer een berichtje uit Spanje!
Vandaag naar Cerler geweest, is een wintersportplaats in de Pyreneeën.
Het was erg mooi daar, we hebben daar plm. drie en een half uur gewandeld.

Het jammerde ervan is dat je een uur en een kwartier moet rijden, maar ook weer terug, dit vinden we eigenlijk best wel veel te noemen,
maar ja, we wilde er wel echt heen.
Het was daarom ook wel de moeite waard voor een keer.

Kwamen ook nog een kudde schapen tegen.

Morgen gaan we met een groep wandelen vanuit de camping, we zijn benieuwd!?

maandag 26 juli 2010

Alquézar

We zijn vandaag naar Alquézar geweest waar een kloof is en een mooi dorpje.
Kijk maar naar de foto's (hè Nienke).

zondag 25 juli 2010

Zo daar zijn we weer, we zijn inmiddels (gisteren 24 juli) op de camping in La Puebla de Roda, genaamd "Isabena" aangekomen. Hebben nog niets ondernomen maar daar komt verandering in hoor! Vandaag met de auto een rondje gereden in de buurt om ons een beetje te oriënteren, maar man wat is het hier mooi!! Morgen gaan we naar Graus naar de markt aldaar, even wat inkopen doen. Wandelen gaan we zeker doen, we hebben er al een paar uigezocht die we zeker willen doen.

vrijdag 23 juli 2010

Camping Erxarri

Zo weer en berichtje van ons, we zijn inmiddels al vijf dagen op camping Etxarri in Spanje. De eerste paar dagen hebben we mooi weer gehad, de laatste paar wat minder, je mag het zelfs erg fris

Uitzicht vanaf Camping Etxarri

noemen 16 Graden. Maar we hebben toen wat anders gedaan, zijn naar

Pamplona en

Estella geweest.
Leuke steden waar je echt gezellig kunt wandelen door de winkelstraten. Ook een wandeling vanaf de camping hebben we gedaan, verder valt de camping iets wat tegen. Daarom gaan we morgen (24 Juli) verder de Pyreneeën in, we gaan naar Roda de Isabena, Camping Isabena. Dit is een camping midden in de Pyreneeën en licht onder Vielha waar de tunnel naar Frankrijk leid. Maar dit is voor later. Het lijkt ons een leuke camping, waar er veel gewandeld gaat/kan worden.
Tot laterz.

maandag 19 juli 2010

Zondag vertrokken uit Essubras, Frankrijk, waar we een 6 tal dagen hebben gestaan.
Nadat we plm. 370 km naar het zuiden hebben gereden, hebben we een camping in St, Martin gevonden. Daar hebben we de nacht doorgebracht. De volgende morgen (maandag) zijn we weer zuidelijker gereden, en passeerde zelfs een grens, muy buena. Je raad het al we zijn in Spanje! Lekker warm hier, het ging erg voorspoedig. Staan nu op een camping in EtxarriAranatz, de camping heet camping Etxarri. Mooi zwembad, maar een nadeel je moet een badmuts op bah. Maar de eerste indruk is goed te noemen. We zullen een kaartje maken die je hieronder ziet, waar je kunt zien waar we nu zijn, doeg.

vrijdag 16 juli 2010

Vanuit Essurbras

Zo, daar zijn we weer met een klein verslagje hi hi.

Donderdag hebben weer eens gewandeld , naar Butte de Frochet, een heuvel hier verderop.
Plm. 11 km hebben we gelopen, was een aardige wandeling, maar wij zijn wel wat anders gewend, dat wel. Maar je kunt niet alles hebben , toch? een paar foto's:

Vandaag Vrijdag

Naar Oradeur-sur-Glane geweest, erg indrukwekkend!!

Het bloedbad van Oradour-sur-Glane vond plaats op 10 juni 1944 in de Franse plaats Oradour-sur-Glane. Het dorp werd die dag door het eerste regiment 'Der Führer' van de 2. SS-Panzer-Division Das Reich ingesloten en uiteindelijk verwoest.

Bij deze overval werden 642 mensen vermoord. Slechts zes personen overleefden het bloedbad.

De aanleiding:
Waarschijnlijk was het bloedbad een wraakactie. Als aanleiding wordt wel de actie genoemd van het Franse verzet op 8 juni 1944. Toen werd in Saint-Junien, een plaatsje nabij Oradour, een spoorbrug opgeblazen. Hierbij werden twee Duitse soldaten gedood, waaronder een zekere Kämpfe, die een persoonlijk vriend was van majoor Dickman, onder wiens bevel het regiment stond dat de massamoord in Oradour pleegde.

Zo, hebben jullie weer geschiedenisles gehad!

Morgen gaan we naar Limoges, verslag volgt later.

woensdag 14 juli 2010

Er is er een jarig, hoera!!

Nienke is vandaag jarig!!

Nienke van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Vandaag is het 14 juli het is dubbel feest hier in Frankrijk is het een feestdag.
Maar die van Nienke is wel véé'l belangrijker!?
Gisteren een rustdag lekker lui op de Camping gebleven.
vandaag weten we het nog niet, het is bewolkt en het kan gaan regenen, dus wandelen zal het niet worden, we zien wel.

maandag 12 juli 2010

We zijn er!!!

Hallo allemaal, we zijn er!!
Ja, nee we hebben het niet over het voetbal hoor!
Maar wel over dat we op de camping zijn in de Dordogne,
waar we minimaal een week blijven.
We hebben gisteren in Sologne overnacht,
Waar we het voetbal bekeken hebben en wat was dit een teleurstelling zeg!
Wel jammer hoor, maar ja, je kunt niet altijd winnen.
Waarna de de tranen uit de lucht vielen, en niet te weinig,
de wind deed ook nog mee en die deed héél hard waaien.
We zijn vanmorgen in de regen vertrokken, maar we zaten droog.
Hier was het nog wel bewolkt maar later kwam de zon er weer lekker bij.
We gaan hier ff lekker bijkomen. tot horens

maandag 22 maart 2010

Wandelen in het Oerbos Gelderland

Zo, het is weer even geleden dat we wat van ons hebben laten horen.
Maar dat gaan we weer goedmaken met wat mooie foto's en verslag wat we zondag 21 maart (de eerste dag van de lente) gedaan hebben. Het was een perfecte dag om te wandelen, het was erg mooi weer met af en toe de zon, heerlijk.
We zijn die zondag vertrokken naar Ede, waar kennissen wonen die we hebben ontmoet in Tsjechië. dat zijn Peter en Hennie die ook verwoed wandelaars zijn en die ook net als ik met de GPS de wandelingen maken. Ze hebben ons uitgenodigd om eens langs te komen en eens een mooie wandeling te maken bij hun in de omgeving, dit is het Oerbos dat op loopafstand ligt bij hun woning. Het was een wandeling van ongeveer 10 km.zie de route hier onder:

Het staartje boven in de route is een observatie bunker waar je op de voederplaats kunt uitkijken.
Het was een mooie wandeling waar we ook nog een hert zagen. bekijk de foto's maar en oordeel zelf maar.

Uitzicht over de heide.

Hier zijn we met z'n vieren even aan het uitrusten en genieten.

Dit is in de observatiebunker.
Hieronder zie je de ingang.

donderdag 25 februari 2010

Vakantie!!!

Hè hè, eindelijk het is weer vakantie, we waren er ècht aan toe!
We gaan deze keer niet weg en blijven lekker thuis.

vrijdag 5 februari 2010

De Musical Joseph

We zijn Woensdag naar de Musical Joseph geweest.
Het was echt geweldig, zo mooi, we hebben samen echt genoten.
Het is echt een aanrader voor iedereen oom daar een heen te gaan,
om een prachtig avondje te genieten.