woensdag 16 juli 2008

Auto is weer terug!!!!

Vanmorgen gebeld met de garage en ………….. ja, yippie hij is klaar, dus ik met Jeroen naar Innsbruck gescheurd om de auto op te halen we gingen om 9.30 uur weg en waren om 11.30 uur weer terug, en het was goedkoper dan ze hadden verteld, dus mooi mee genomen na al die sores. Eindelijk weer gaan en staan waar we willen, das best aangenaam. Toen we terug kwamen hebben we de tent van Daphne en Jeroen afgebroken, want die slapen vannacht in de caravan bij ons, omdat we morgen vertrekken richting Italië. Maar hopen dat we nu wel over de Brenner kunnen/mogen ;-) . Hierna zijn we naar Hintertux gereden en daar nog een wandeling gemaakt, was erg mooi daar. Eindelijk echte bergen, met rotswanden en hoger dan 2200 meter! Hèhè, ook Daphne is weer blij! (zouden ze in Italië ook hoger zijn dan hier in het dal?) We hebben tijdens die wandeling broodjes gegeten op een pad dat naar het dal loopt, lekker midden op het pad, dat maar voor één wandelaar tegelijk was gemaakt. Leuk als er mensen langs moeten :). De wandeling was erg mooi met veel watervallen. Sneeuw was er boven in overvloed, je kunt er zelfs skiën, maar zo hoog zijn we niet geweest hoor. Toen we bijna beneden waren moesten we over een bruggetje en dat wiebelde als je eroverheen liep. Leuke mogelijkheid voor Frans en Daphne om Hetty even op de kast te jagen. Dus Frans in de aanslag met de camera en Daphne een paar stappen van het bruggetje vandaan, om te wachten op Hetty die het bruggetje over zou steken. Toen ze kwam aanlopen wachtte Daphne tot ze halverwege het bruggetje was en liep toen ook de brug op, om vervolgens te gaan springen. Hetty schrok zich lam, zoals gewoonlijk bij wiebelende dingen :), en Frans maakte snel een foto van dit spektakel.

Beneden in Hintertux moest Daphne bij het zien van een grote trampoline even springen, dus even de conditie testen. Die was wel erg slecht gesteld, heel anders dan bergwandelingen. Fenna mocht ook nog even meehoppen. Dat vond ze wel helemaal geweldig! Net een constante lachbatterij die meid :)

Morgenochtend dus op naar de Brenner en dan hop naar Italië, de zon tegemoet! Dus Joop, jammer maar we staan al op de camping als jullie aankomen zaterdag, sorry.

ff kijken of ze in Italië ook internet hebben op de camping zodat we jullie kunnen bezig houden met leesvoer, misschien tot morgen.

Hetty, Frans, Daphne, Jeroen en Fenna.

Dinsdag 15 juli

Vandaag zouden we naar de kabinebaan in Ramsau gaan. ’s Morgens lekker ontbeten, lunchpakketje mee en hop op weg naar de kabinebaan. Maar wat schetst onze verbazing, althans die van Daphne als ze op de geplande route kijkt die Frans aangeeft? Dat is een hele andere route dan die we gisterenavond in gedachten hadden! Staan we bij de verkeerde baan. En het is niet eens een kabinebaan, maar een stoeltjeslift, en niet één waarbij we gezellig met zijn tweeën of met zijn vieren kunnen zitten, nee, je moet helemaal alleen! Alleen Jeroen mocht met twee, want die had het rugzitje met daarin Fenna op schoot.

Ach ja, al met al dus gewoon maar deze kabelbaan genomen en een nieuwe route uitgestippeld. Bovengekomen vermaakte Fenna zich in een schommelstoel, terwijl paps, mams, opa en oma zich te goed deden aan een warm drankje.

Daarna in de benen en maar eens een eerste poging wagen om weer beneden te komen. Om 12.30 uur werd ik gebeld door de Volvo Assistance, dat de auto alwéér niet klaar was, dat het onderdeel niet is gearriveerd, maar morgen zal hij klaar zijn. Wat een domper weer niet klaar. We gingen verder langs mooie bospaden en ietwat steile hellingkjes daalden we af naar onze eerste stopplek: een boerenkar :) alwaar we een lekker broodje oppeuzelden en ons tegoed deden aan perziken. De wespen hebben ons gezelschap gehouden en waren niet weg te slaan. Fenna vindt dat wandelen maar wát geweldig. Alles om haar heen houdt ze goed in de gaten vanaf haar troon op papa’s rug. De rest van de route liep via Hainzenberg en boven Zell am Ziller langs weer terug naar de kabelbaan. We moesten hiervoor langs drassige gladde paadjes en dwars door de weilanden die erg steil geheld waren en dus moesten we goed opletten waar we onze voeten zetten. Terug bij de kabelbaan nog even langs de suup, maar die was dicht, dus dan maar een ijsje. Oh wat vervelend! Daarna een andere suup opgezocht en terug naar de camping voor een heerlijke relax middag en barbecue. En afwachten of we gebeld worden dat de auto klaar is.