maandag 14 juli 2008

Een paar dagen voorbij

Vrijdag 11 Juli.

Vandaag gaan wij vertrekken richting Insbruck, nadat we alles te hebben ingepakt gingen we om 10.00 uur op pad. We hadden de verkeerde weg genomen die we niet hadden bedoeld, maar ja zo komen we er ook. We zouden door het Tannheimer tal gaan, maar miste de afslag naar Reutte. We reden ope een vierbaans weg en konden dus niet zo goed keren en zijn dus maar door gereden om over Oy naar Reutte te rijden was wel iets om maar was wel wat makkelijker te rijden met de caravan. Hier vandaan over de Fernpass gereden en daarna over Nassereith naar Telfs dit is weg 189. toen hebben we borden Insbruck gevolgt, op de snelweg hebben we op een parkeerplaats lekker in de schaduw gepicknickt, want wet was best wel warm in de zon. Het was omstreeks 1 uur en de camping die we voor ogen hadden was 20 km verder, we zijden tegen elkaar, het is wel erg vroeg hè, zullen we een camping in Italië gaan opzoeken? Zo gezegd zo gedaan en gingen weer op pad. We volgde de borden Insbruck, Brenner. Alles ging voorspoedig totdat we bij de peage kwamen, toen 100 meter ervoor de motor inhield, wij hebben betaald en konden de auto met caravan nog maar net weg krijgen uit de betaal hokjes en daarna direct rechts aan de kant gezet (het was 14.00 uur). Motorkap open de zag dat de motor erg onrustig liep (leek wel op 3 poten te lopen). Ik zei dit word helemaal niks meer en we hebben de de Volvo assistance gebeld die vervolgens iemand zouden sturen. Na een half uurtje daar gestaan te hebben heb ik de auto weer gestart en na onze verbazing liep deze weer normaal. Wij weer gebeld voor te annuleren en dat we verder gingen. Dit avontuur heeft 10 km geduurd en stonden weer stil met het zelfde probleem. Toen maar weer gebeld om het toch maar weer ingang te zetten (het was 14.45 uur). Het zou plm 1½ tot 2 uur duren voor er iemand zou komen. Na 2 uur gebeld hoe het nu zat, vertelde ze dat het fout was gegaan met de aanmelding (ze hadden het bij de Duitse WW aangemeld!) en zouden dit nu direct bij de Oostenrijkse WW aanmelden, met excuses, waar we niets aan hebben naruurlijk. Na 1½ uur kwam hij uiteindelijk en kon toen ook niets zien en horen, de motor liep immers weer normaal. Maar heeft de computer er aangehangen en concludeerde dat e bobine voor de 2e cilinder stuk was. Hij stelde voor om achter hem aan te rijden en te kijken of het probleem zich weer ging voor doen. Na de volgende afslag hebben we weer gekeken en deed de motor het nog steeds goed, hij zei dat hij verder niets kon doen, dus waren we weer bij af. Hij weg en we besloten om terug te gaan naar Insbruck om daar een garage op te zoeken, we starte de auto en…… weer het zelfde probleem, Potjandorie en die WWacht was al weer weg, wat nu? 15 min verder kwam jij boven met een andere auto met pech, wat een geluk en sprak hem aan en kwam na dat die ander geholpen was. Heeft toen geadviseerd om er niet me verder te rijden omdat de schade dan groter word, dus heeft hij de sleepdienst gebeld en di waren er ¾ uur later. Die hebben ons naar de garage gesleept. Inmiddels was het 19.00 uur. De garage heeft een hotel geregeld, die vervolgens ons heeft opgehaald, Hotel Stols hete dit en we hadden kamer 310 op de bovenste verdieping. Mooie kamer met douche en wc èn een heus balkon. Hier hebben we voor dat we gingen slapen nog een wijntje gedronken. Het was een innoverende dag zo. We hebben div. malen contact gehad met Daphne en Jeroen die in het Zillertal camperen. Die komen morgen ons en de caravan ophalen en komen dan op de camping bij hun te staan zolang de auto in reparatie is.

Tot morgen.

Zaterdag 12 juli,

’s morgens om 8 uur wakker en na wassen en scheren aan het ontbijt, lekkere broodjes met div. soorten beleg. Na het ontbijt gebeld met Daphne en Jeroen ff de tijd doorgeven hoe laat ze komen om ons op te halen. Nadat ze zijn gearriveerd zijn we naar de garage gegaan om de caravan en de spullen uit de auto op te halen. Nadat we gesproken hebben met de garage dat de auto maandag naar de Volvo in Insbruck gaat. Toevallig belde de Volvo naar de garage hoe het erbij stond en ook het voorval hebben besproken van hoe wat waar. Hierna zijn we vertrokken naar de camping waar we de caravan hebben neergezet en de voortent eraan hebben gezet zitten we nu daar verder is er weinig die dag gebeurt. We zijn in afwachting op nieuws van de Volvo. Wat boodschappen gedaan om het weekend te overleven.

Morgen gaan we uit eten en…… papa betaald.

Tot morgen

Zondag 13 juli

Toen we wakker werden regende het en dit heeft het de hele dag gedaan. Zijn toen maar naar het zwembad gegaan een paar kilometer terug het dal in, was wel duur vonden wij, 3 uur voor 18,60 met 2 volwassenen. Maar ja je wil toch wat. `s avonds lekker gegeten, het was veel te lekker, dus veel te veel gegeten. Morgen is Nienke jarig, dus ff bellen dus.