zaterdag 26 oktober 2013

Laatste dag Malgrat😕

Vandaag is het de laatste dag hier in Malgrad. We hebben om  9.30 u afscheid genomen van onze kamer, om 10 uur moest die vrij zijn. Hierna nog even het laatste ontbijtje hier on het hotel. Hebben daarna nog gezellig door Malgrat geslenterd, lekker koffie gedronken met taart,
heerlijk. Nog wat gechilled op het terras van het hotel en daarna wat gegeten hier wat verderop, nu is het wachten op de bus die ons naar NL gaat brengen. Hierna is het vakantie uitje uit. :-(

donderdag 24 oktober 2013

Dag 6 Calella

Waren weer laat op, bedje was weer erg lekker. Eerst ontbijtje en daarna naar de markt in Malgrat geweest, die druk bezocht werd door nederlanders (zwarte pieten ;-) ) onderweg naar het hotel even een kopje koffie gedronken in een echt Spaans café/ restaurant. Hierna op onze kamer geluncht met een broodje en chocomel (over dikmakers gesproken). Daarna met de trein naar Calella gegaan waar we heerlijk hebben gewandeld en gewinkeld. Hier ook nog een rondritje met een treintje gemaakt,
weer is wat anders dan wandelen. Terrasje gepakt met een lekker kaasplankje,
ja we genieten hier met volle teugen! Toen was het jammergenoeg weer tijd om naar het hotel te gaan om van het dinner te gaan genieten. De avond wordt weer lekker relaxen.

Dag 5 Malgrat

Vandaag een rustig dagje, we hebben dus helemaal niets gedaan, lekker op het terras van het hotel gezeten. Wel even boodschappen gedaan en 's avonds een wandeling op de boulevard gedaan.

dinsdag 22 oktober 2013

4e dag Barcelona

Vandaag naar Barcelona, dus vroeg op. De wekker liep half acht af om om daardoor acht uur aan het ontbijt te kunnen en zodoende te trein te nemen om twee over negen. Natuurlijk waren we op tijd.
We waren dan ook om tien over tien in Barcelona een dus nog een hele dag voor ons. We kregen in het hotel de tip dat we niet de bus die de touristen rondrijd moesten nemen maar een dagkaart voor het openbaarvervoer moesten kopen die maar 7 euro en die touristenbus 26 euro kost, dat scheeld toch best veel en met die dagkaart kun je de hele dag in en uitstappen zoveel je maar wil en door heel Barcelona. Wij hebben nog een goedkopere manier gevonden, dit is gratis, we hebben alles te voet gedaan, best vermoeiend zo'n hele dag, maar is best te doen. We stapte uit in place de Catalunya en via de Rablas naar Sagrada Família,
het opvallendste gebouw van Barcelona en nog steeds onvoltooide basiliek ontworpen door Antoní Goudí. De bouw is begonnen in 1884 en men is er nog steeds druk met bouwen, er gaan geruchten dat het in 2026 klaar zou zijn, we zijn benieuwd! We zouden ook naar park Güell gegaan zijn , maar dit vonden we net even te ver, enzij weer terug richting centrum gegaan via de Arc de Triomf, die veel lijkt op di van Parijs. Daarachter is een mooi park met een hele brede laan met hele mooie lantaarns, langs de Zoo kwomen we bij monument van Christofor Colom
bij de haven. Hierna de Ramblas over en halverwegen zijn we de kleine straatjes in gedoken en kwamen ook weer uit bij verschillende gebouwen zoals de Catedral de Barcelona,
Basilica Santa Maria del Mar en Marcat de Santa Caterina. Kortom we hebben erg genoten van Barcelona.
Om 20.30 uur waren we weer in Malgrat terug.

maandag 21 oktober 2013

Dag 3 Blanes

Vandaag was het de bedoeling om naar Girona te gaan met als tussenstop Blanis, dit is anders gelopen dan verwacht.
De trein naar Blanis, omdat daar markt zou zijn, dachten dit even mee te pikken op weg naar Girona. Het was een heel eind lopen van het station naar het centrum van Blanis. Zoekend naar de markt kwamen we bij een markt en dachten is dit alles? Daar wat rond gekeken, daarna was het even tijd voor een lekker kopje koffie. Hierna naar de boulevard en kwamen tot de ontdekking dat dáár de echte markt was,

helaas te laat want ze waren al aan het afbreken, dit vonden we erg jammer, maar het was niet anders. Zagen toen een rots in de zee, waar je op kon wandelen/klimmen,
dit ook gedaan. Hier had je een mooi uitzicht over Blanis. Boven waren hekken waar ze allerlei sloten aanvast maken, om te herinneren dat men daar was geweest en daar iets van jou iets hebt achter gelaten. Toen een stappertje over de boulevard, zo kwamen we de tijd wel door. Girona is dus niets geworden omdat we in Blanis de tijd hadden verspeeld en daardoor veel aldaar hebben gezien. Mischien morgen een tweede poging om naar Girona te gaan, jullie horen dit morgen wel, tot zover.

zondag 20 oktober 2013

2e dag Malgrat

Vandaag een beetje rustig aan gedaan, naar de markt gegaan, koffie gedronken boodschapjes gedaan, geluncht, boodschapjes op de kamer gebracht, hierna zij we een wndeling wezen maken door Malgrat, met een lift die met een tandrad naar boven gaat naar eem mooi parkje, waar je een mooi uitzicht hebt over Malgrat. Via dit park (park Del Castel) naar een ander park  (park Francesc Macià), waar een heel grroot speel terein was waar de kinderen zich erg goed kunnen vermaken. Weer terug in het hotel lekker in een bank weggezakt bij komen van de wandeling met een Caragillo en een Sangria, waar later nog een mannenkoor optrad. Straks weer heerlijk eten, tot morgen.

zaterdag 19 oktober 2013

De reisdag naar Spanje

ÖOm 9.45 vertrokken we naar Maarheze waar vandaan we gaan vertrekken naar Malgrat del Mar.
We ariveerden 11.35 aldaar waar we ons hebben gemeld bij de infobalie en kregen daar een muntje voor de parkeerplaats, waar we de auto kwijt konden. Met de koffers etc. Naar bus 3 die ons naar Malgrat gaat brengen. Daar nog plm 3/4 uur wachten voor dat we vertrokken. Stopte nog even in Maastricht om daar nog 3 mensen op te halen, dan kan de reis echt beginnen. Nu zitten we in de bus in zeer luxe stoelen. In Luxemburg stoppen we om van een warme maaltijd te gaan genieten. Tot zover gaat alles naar wens.
Onderweg weer een pauze en een echte boswandeling gemaakt van 300 meter, waar houtsnijwerken waren te bezichtigen. Weer terug in de bus waar we bingo gaan spelen incl tapas en drankje.
Hiena was het rustig in de bus, want het was slaaptijd, de lichten gingen uit dekentjes en kussentje werd gepakt en dan maar maffen.
Het ging allemaal niet zoals ik me had voorgesteld, het gevoel dat ik weinig heb geslapen. Ach ja, in Malgrat halen we dat wel weer in. Om plm 7.30 uur zijn dan ook aangekomen in Malgrat en voor de deur van het hotel (Luna Park) afgezet, al met al de service in de bus was prima.
De koffers in het hotel gezet en even een ommetje gemaakt om om 10.00 uur naar de welkomst informatie te gaan waar het een en ander werd verteld.
Om 11 uur konden we dan ook onze kamer betreden (die er ook weer prima uitziet).
Even dit verhaal af gemaakt die jullie nu kunnen lezen, tot morgen!

zondag 18 augustus 2013

Vakantie is voorbij ;-(

Morgen gaat nu echt het gewone leven weer beginnen.
Hoop dat het een mooi en goed schooljaar wordt.

donderdag 8 augustus 2013

De laatste 2 dagen

Gisteren woensdag zijn we naar Vipiteno geweest. Maar voor dat we daar kwamen, hebben we in een file gestaan, het duurde zo lang dat we zijn om gedraaid en een andere eeg hebben genomen. In Vipiteno aan gekomen een parkeergarage op gezocht, daarna de stad in, waar we heelijk hebben geslenterd.  Hierna zijn we weer in de auto gestapt en op een achteraf weggetje ons broodje opgegeten. Besloten toen om de pas van Col de Pennes op te rijden en daar een gaan kijken hoe mooi het daar is, en ja het was er mooi, maar wel veel bochten om boven te komen.
Daar wat rond gekeken, daarna weer naar beneden en weer al die bochten door. Hierna nog Brixen bekeken en via de EuroSpar naae de camping.
Jammer genoeg geen foto's.

dinsdag 6 augustus 2013

Lago di Braies

Vandaag een wandeling gemaakt bij Lago di Braies, mooie maar best vermoeiende wandeling.
De wandeling liep langs het meer
en daarna omhoog, wat best steil was en we diverse malen onderweg moesten pauzeren. Daarna liepen we een beetje vlak, om daarna nog eens te klimmen

en uitkomend bij een hut

waar je ook nog wat kon drinken, dit hebben we maar niet gedaan. Vanaf hier ging het na een klein klimmetje telkens naar beneden, wat weer een aanslag deed op onze knieën. We waren wel weer blij toen we beneden waren. Hier hebben we onze dorst gelest.
Het was een mooie maar wel een wandeling waar veel energie in ging zitten.
De wandeling was plm. 11 km met een hoogte verschil plm. 500 meter.

maandag 5 augustus 2013

Weer Oostenrijk!?

Vandaag naar oostenrijk (net over de grens) Sillian, met de kabelbaan omhoog naar 2004 meter. Heerlijk gewandeld naar de top 2465 meter en langs een paar meertjes weer naar beneden.

Hierna nog even getankt in Oostenrijk (scheelt 40 cent per liter, dat is mooi mee genomen), hierna nog even boodschappen doen en dan weer naar de camping.

zondag 4 augustus 2013

Camping Corones

We zijn alweer 2 dagen op de camping bij Joop en Renate. Ook hebben we alweer 2 dagen gelopen, wat is het hier mooi al die ruige rotsen, dit is wel weer een heel ander gebied als Oostenrijk, dat natuurlijk ook mooi was.
*Zaterdag zijn we naar Lagazoi geweest waar de loopgraven uit de 1e wereld oorlog nog zichtbaar zijnen waar we ook in hebben gelopen.
Ook was er een heuse tunnel van 1100 meter lang waar we door hebben gelopen van boven naar beneden met honderden treden, best imposant te noemen.

*Zondag zijn we naar Taisten geweest, waar we de Kneipweg en de Lottersteig hebben bewandeld, die in elkaar overlopen. Eerst langs en soms door een rivier die door een bos liep.
Het was er erg benauwd vandaag. We hadden er vandaag allemaal last van. Verder liep het vrijwel allemaal door het bos. Toen we in Taisten terug waren was daar een dorpsfeest,
waar we natuurlijk zomaar doorheen wilde lopen en daar maar wat gedronken, heel gezellig. Toen maar weer terug naar de auto en terug naar de camping, waar we toch wel een beetje vermoeid aan kwamen.

donderdag 1 augustus 2013

Kirchberg

Vandaag met de kabelbaan omhoog, waar we weer heerlik hebben gewandeld. Het eerste stuk ging weer lekker steil omhoog,
waarna we bij de eerste hut gekomen ons hebben opgesplitst Hetty en ik gingen door, maar Jeroen, Daphne en de kinderen gingen via een ander wandelpad weer terug naar de kabelbaan, waar ze op ons zouden wachten.
Wij wilde naar een top lopen, maar bij de volgende hut, waar het pad omhoog ging, is er besloten dit niet te doen. Hetty vond het te warm en ook een opkomende hoofdpijn speelde haar parten, kan gebeuren.
Hebben daar heerlijk geluncht van ons meegenomen besmeerde broodjes. Hierna dan maar de zelfde weg terug genomen. Zo kwamen we weer bij de kabelbaan terecht waar de familie op ons wachten. Daar nog wat gedronken en toen weer naar beneden met de kabelbaan.
Vanavond zijn we met z'n alle uit wezen eten, was heel gezellig.
Morgen gaan we naar Italië toe, waar Joop en Renate op de camping staan.

woensdag 31 juli 2013

Naar het kruis

Vandaag redelijk vroeg weg, voor ons doen, gegeten en daarna met de kabelbaan in Westendorf omhoog, we waren om half elf boven en zijn direct aan de wandeling begonnen naar de Gampelkogel. De dametjes van 4 en 5 waren daar ook bij.
Via een heuvel met een uitkijkpost langs de koeien gelopen, daarna een breed grindpad dat al snel smal werd. Zo kwamen we langs de Kreuzjochsee met een heuse sneeuwpop, en dat midden in de zomer? Ja, want hij was niet van sneeuw, maar was wel een apart gezicht. Daarna even een drink stop,want  we hadden zo langzamerhand wel dorst gekregen. Hier sloegen we links af om direct te klimmen naar de top, dit was best wel steil te noemen en de kinderen hebben geen kik gegeven, echt heel goed van ze. We waren zoals het bord ons aangaf in drie kwartier boven waar we een prachtig uitzicht hadden rond om ons heen, wat is Gods schepping toch mooi!!

Hier hebben we ons verdiende brood op gepeuzeld en even lekker uit gerust.
Toen zijn we aan de afdaling begonnen en waren met een uurtje weer beneden,

toen nog een klein stukje naar de kabelbaan, waar we ons hebben laten verwennen met ijs etc.
Al met al hebben we 8,8 km gewandeld met een stijging van 445 meter en natuurlijk ook gedaald.
Ik vind dit best knap te noemen van Yara en Fenna, TOP!!

dinsdag 30 juli 2013

Westendorf

Gisteren 29 juli,
Het was een raar dagje gehad, met regen en een stuk frisser, maar dat kan ook niet anders met regen. De boeren boerde weer goed met de regen. Maar een dagje naar Kitzbühel gedaan, eerst met de kabelbaan omhoog (met overstap),
boven gekomen was er veel bewolking, zodat je het dal zo nu en dan niet kon zien. In het restaurant aldaar nog wat gegeten en daarna weer naar beneden om de stad in te gaan, waar we heelijk doorheen hebben geslenterd en een ijsje hebben gekocht.

Vandaag 30 juli,
Na enig overleg, besloten dat we naar een bergwerk gaan, ook ivm slecht weer, want dan ben je onderdak. Daar was een treintje wat de berg in reed en na twee stops was je weer buiten ( tijd: een half uurtje). Hierna hebben we nog wat gelopen en onderweg een broodje gegeten, die we op de camping hebben klaargemaakt. Daarna weer in de auto naar de kabelbaan en dan weer naar boven te gaan om boven van de ene kabelbaan naar de andere te wandelen.
Onderweg nog een soort bloementuin bezichtigd, met allemaal berg bloemen en planten uit de bergen, heel mooi. Toen was de tijd weer rijp om naar de camping te gaan en onderweg boodschappen te doen, en dan is de dag alweer bijna om.

zaterdag 27 juli 2013

Verhuisd!

Op vrijdag hebben we onze camping  met een andere in Tirol, camping Panorama in Westendorf waar Daphne, Jeroen en de kleinkinderen staan. Dit was 4 uurtjes rijden. Hebben de vavigatie daar op ingesteld en reden om 10 uur weg om via Bischofhofen en Saalfelden naar Westendorf te rijden. Het eerste stuk ging heel goed tot het bochtenwerk begon en kregen in dat bochtenwerk een steiging persentage te verwerken van 15% over 3,5 km, dit is best pittig te noemen. Halverwegen begon de temperatuur van de motor op te lopen, dus hield ik die scherp in het oog. Tot op een gegeven moment ik heb besloten de kachel maar aan te zetten om een betere koeling te krijgen, dit lukte uiteindelijk ook, maar werd het weer heter in de auto. Maar goed we zij heel boven gekomen met een gemiddelde snelheid van 25 km. Maar toen nog naar beneden, de caravan drukte aardig door en de remmen sleepte ook aan, waardoor deze erg warm werden. Met een ingelaste lunch lukte dit ook goed, al met al wel een leuk ritje waar je wel je koppie bij moest gebruiken. Hier na liep alles goed en geen last meer van de warme motor gehad. Later bleek dat dit de Hochköningstrasse was. We waren om 14,15 uur op de camping waar we  tot 15.00 uur moesten wachten ivm middag pauze.
We hebben na dat we ons hebben ingeschreven, alles op zijn plek gezet, en de vakantie kan weer beginnen.

De vogende dag zijn we met Daphne en Jeroen met Yara en Fenna wezen wandelen bij de Hexenwasser, dit is een route voor de kinderen we hebben 5,5 km gewandeld en dit is best knap te noemen voor de kleinkinderen.

Vandaag hebben we een dierenraadseltour gelopen met z'n alle. Eerst de kabelbaan helemaal naar boven waar de kinderen even konden spelen en wij heerlijk relaxt wat konden drinken. Hierna zijn we met de kabelbaan naar het middelstation afgedaald om daar die dierenraadseltour te lopen, waar de kinderen moesten raden welk dier het was, was een leuke tour. Onderweg een paar watervalletjesgehad, waar we heerlijk konden afkoelen, het was vandaag weer erg warm, 38 graden.